Système U väljer Pricer som referensleverantör av elektroniska hyllkantsetiketter

Paris-baserade Système U, en av Frankrikes främsta dagligvaruhandlare, har tecknat ett 2-årigt ramavtal med Pricer som referensleverantör av digitala hyllkantslösningar för Système Us så kallade hyper- och supermarkets över hela Frankrike.

Système U består av mer än 1 600 kooperativa butiker, varav ca 700 är utrustade med elektroniska hyllkantsetiketter vilka kommer att behöva uppgraderas. Detta var en viktig faktor bakom Système Us beslut att starta processen att välja en ny leverantör.

”Système Us beslut att Pricers digitala hyllkantslösning krävdes utöver den existerande ramavtalsleverantören av ESL, är en indikation om vår styrka inom butiksautomatisering för mer än endast prisuppdateringar”, säger Jonas Vestin, VD för Pricer AB. ”Vi är stolta över Pricers unika förmåga att stötta Système Us initiativ inom butiksdigitalisering och detta besked om förtroende från Système U.”

Upphandlingsprocessen startade sommaren 2015 och drevs av en certifierad tredje part, vilken främst kontrollerade systemets hastighet och livslängd, två kritiska komponenter i ett verktyg för prisautomatisering. Systéme U har påbörjat ett program för butiksrationalisering med vissa initiativ specifikt inom automatisering. Upphandlingen lanserades för att stötta dessa initiativ.

Beställningar som avropas mot detta ramavtal kommer att rapporteras som orderingång i det kvartal då avropet sker, i enlighet med Pricers policy för rapporterad orderingång. Ramavtalet innehåller inget krav på minimivolym.

För mer information, vänligen kontakta:
Jonas Vestin, VD, Pricer AB, +46 8 505 582 00
Helena Holmgren, CFO, Pricer AB, +46 70 287 00 68

Informationen lämnades för offentliggörande den 31 mars 2016 kl. 10:00.

Pricer grundades i Uppsala 1991 och är idag världsledande på digitala lösningar på hyllkanten som både ökar butikers produktivitet och förhöjer köpupplevelsen. Pricer AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, Small Cap. För ytterligare information, besök gärna www.pricer.com.