Pricer (publ): Ledande amerikansk detaljhandelskedja lägger uppföljningsorder

Best Buy har lagt en beställning på att fortsätta installera Pricers system med digitala prisetiketter i ytterligare 450 butiker. Det uppskattade värdet på den nya ordern är cirka 625 miljoner SEK och kommer att ingå i Pricers orderingång för det fjärde kvartalet 2019.

Leveranserna planeras att påbörjas under det andra kvartalet 2020 och vara slutförda innan utgången av 2020.

Donald Charles Jackson, President Pricer, Inc., +1 404 863-2399
Helena Holmgren, VD och koncernchef Pricer AB, +46 (0)702 870 068
Susanne Andersson, CFO Pricer AB, +46 (0)730 668 904
info@pricer.com

Denna information är sådan information som Pricer AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 29 december 2019 kl. 18:40 CET.

Pricer AB, grundat i Sverige 1991, noterat på NASDAQ Stockholm, är en ledande global aktör inom digitala hyllkantslösningar som både ökar butikers produktivitet och förhöjer köpupplevelsen. Pricers plattform är snabb, robust, skalbar och utvecklas ständigt med ny funktionalitet. För mer information, vänligen besök www.pricer.com