Pricer och StrongPoint fördjupar och breddar sitt strategiska partnerskap

Pricer fördjupar och breddar sitt strategiska partnerskap med StrongPoint ASA, en ledande leverantör av teknik för dagligvaruhandeln. StrongPoint har varit återförsäljare och installerat Pricers lösningar för elektroniska hyllkantsetiketter i mer än 20 år.

Det nya avtalet utökar den geografiska räckvidden till Storbritannien och Irland, utvidgar det nuvarande avtalet i Spanien och bekräftar StrongPoints distributionsrättigheter i Norge, Sverige och Baltikum.

– Vi är stolta över att bredda och fördjupa vårt samarbete med Pricer och ser fram emot att förse ännu fler dagligvarubutiker med deras teknik i världsklass. Inflationstryck och ökade kostnader har ytterligare stärkt behovet av teknik som ökar butikernas effektivitet. StrongPoint har ett långvarigt samarbete med Pricer och har försett många av de ledande dagligvaruhandlarna i Skandinavien med Pricers ledande lösningar. Vi får nu möjlighet att hjälpa ännu fler butiker och konsumenter i fler delar av Europa att dra fördel av deras lösningar, säger Jacob Tveraabak, StrongPoints vd.

– StrongPoints mycket goda renommé på de befintliga marknaderna där de redan arbetar med ledande dagligvaruhandlare i Sverige, Norge och Baltikum gjorde dem till ett självklart val när vi siktar på att expandera vår försäljning i Europa. Vi ser fram emot att fortsätta och fördjupa vårt samarbete med StrongPoint, säger Magnus Larsson, tillförordnad vd, Pricer.

Magnus Larsson, tf vd, 0704-316 851

Mats Arnehall, Head of Region Europe, 070-8108084

info@pricer.com

Pricer är ett ledande globalt techföretag inom den snabbväxande marknaden för smart retail med digitala butikslösningar som både ökar butikers produktivitet och förhöjer köpupplevelsen. Genom digitala prisetiketter, avancerad teknik såsom optisk trådlös kommunikation och AI samt ständig innovation lägger Pricer grunden för kommunikation och effektivitet i butik. Bakom Pricers branschledande snabba, robusta och skalbara plattform som ständigt utvecklas med ny funktionalitet ligger 30 års branscherfarenhet. Pricer grundades i Sverige 1991 och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.pricer.com