Pricer gör strategiska ledningsrekryteringar

– Charles Jackson återvänder som executive vice president – Helena Holmgren ny CFO Pricer har utsett Charles Jackson till executive vice president med ans...

Pricer har utsett Charles Jackson till executive vice president med ansvar för global försäljning, marknadsföring och strategi – han tillträder sin befattning den 2 december 2014. I mars tillträder Helena Holmgren som ny finansdirektör för Pricer.

Charles Jackson var under perioden 2007-2010 VD för Pricer och ansvarig för Pricers internationella expansion med förvärv och framgångsrik integration, en period då Pricer starkt förbättrade sin tillväxt och lönsamhet. Han kommer närmast från konkurrenten SES - Store Electronic Systems S.A., där Charles under senaste åren haft en ledande internationell befattning.

– Vi är mycket nöjda att välkomna Charles Jackson till Pricer. Hans unika erfarenhet av branschen gör att han kommer att ha en nyckelroll i Pricers ompositionering, säger Jonas Vestin, verkställande direktör för Pricer.

– Jag är mycket glad över ett få en ledande befattning när nu Pricer förflyttar sin position in i digital detaljhandel. Pricer har en unik möjlighet att spela en ledande roll i de förändringar digital teknologi kommer att ha på branschen, säger Charles Jackson.

Helena Holmgren tillträder i mars 2015 och kommer närmast från rollen som CFO på Edgeware AB, ett snabbväxande företag som levererar högteknologiska lösningar för videostreaming på den globala marknaden. Dessförinnan har hon haft en rad olika ekonomiroller i Sverige och internationellt på Intrum Justitia, Svensk Form och inom EF-koncernen. Helena Holmgren har en magisterexamen i internationell ekonomi från Lunds Universitet och ett MBA-diplom från University of Ottawa.

– Helenas erfarenhet är mycket välkommen och kommer ge ett starkt tillskott till Pricer, säger Jonas Vestin.

Som en del av omstruktureringen av Pricers organisation och ledning, kommer Oron Branitzky, vice president sales and marketing, och Niclas Qvist, head of marketing & partner management, att lämna Pricer i början av 2015.

För ytterligare information kontakta:
Jonas Vestin, VD Pricer AB, tel. 08 – 505 582 00

I egenskap av utgivare offentliggör Pricer AB enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden informationen i denna pressrelease. Informationen lämnades till medierna för offentliggörande måndag, 1:a december 2014 kl. 17:45.

Pricer
erbjuder lösningar för effektivare och säkrare prisinformation genom elektroniska informationssystem till detaljhandeln. Pricers system ökar väsentligt nyttan för konsumenterna samt produktiviteten i butik. Pricer, grundat i Uppsala 1991, är den ledande leveran­tören av elektroniska display- och informationssystem till detaljhandeln. Pricers plattform är baserad på tvåvägskommunikation för att säkra spårbarhet och effektivt resursutnyttjande. Pricers system leder till ökad produktivitet i butiken och underlättar för kunderna.

Med den mest kompletta ESL-lösningen har Pricer installationer i över 50 länder och den största andelen av världsmarknaden för ESL-system. På kundlistan återfinns många av världens främsta butikskedjor och några av de största detaljhandelskedjorna i Europa, Japan och USA. Pricer erbjuder, i samarbete med kvalificerade partners, en totalt integrerad lösning tillsammans med tilläggspro­dukter, applikationer och tjänster.

Pricer AB (publ) är noterat på Nordic Small Cap, OMX. För ytterligare information, besök gärna www.pricer.com.