Pricer France tilldelas ”Prix d’Excellence 2021 – Innovation de la digitalisation du retail”

Svenska handelskammaren i Frankrike har tilldelat Pricer France priset ”Prix d’Excellence 2021” för innovation inom digitaliseringen av handeln.

Priset delades ut av H.K.H. Kronprinsessan Victoria under prestigefyllda Soirée Franco-Suédoise den 6 december på Pavillon Vendôme – det historiska svenska bankpalatset i Paris, ”Banque de Suède et de Paris”. Evenemanget anordnades av Svenska handelskammaren i Frankrike som en del av Team Sweden French-Swedish Business Day i samarbete med Sveriges ambassad och Business Sweden.

Juryns motivering:

Pricer France tilldelas Prix d’Excellence för sitt starka och mångåriga engagemang och satsning på den franska marknaden, en framstående logistikteknik som underlättar avancerade processer och främjar effektiva miljövänliga lösningar inom detaljhandeln genom att minska koldioxidavtrycket genom energibesparingar och optimerad hantering av matsvinn. Arbetet har resulterat i viktiga samarbeten och betydande affärsavtal på den mycket konkurrensutsatta franska marknaden.

– När Pricer startade för 30 år sedan var Frankrike en av de första marknaderna som insåg det verkliga värdet av butiksdigitalisering och välkomnade digitala prisetiketter i detaljhandeln. Frankrike är fortfarande en av våra viktigaste marknader i världen. Vi är mycket stolta över de långvariga relationerna med våra franska kunder och ser fram emot att kunna fortsätta stödja dem med nya innovationer under många år framöver, säger Helena Holmgren, vd för Pricer.

– Pricer är en förebild för fransk-svenska synergier och samarbeten. På Pricer arbetar vi alltid i team i nära samarbete med våra kunder för att erbjuda dem den mest tillförlitliga och framtidssäkra lösningen. Att få den här utmärkelsen för vårt arbete på den starkt konkurrensutsatta franska marknaden är inte bara en stor ära, utan också ett bevis på ömsesidigt förtroende och respekt, säger Edvin Ruud, chef för Pricer France.

Priset tilldelas innovativa svenska företag för framstående arbete och investeringar på den franska marknaden.

Evenemanget föregicks av ”French-Swedish Business Summit”, en högnivåkonferens om minskning av koldioxidutsläpp inom ekonomin samt en fransk-svensk teknik- och innovationsmässa för innovationer och samarbeten mellan startups och stora företag. Pricers vd Helena Holmgren medverkade i ett rundabordssamtal om digitalisering som plattform för grön omställning.

För mer information, vänligen kontakta:

Helena Holmgren, vd och koncernchef, +46 702 870 068

Edvin Ruud, Managing Director, Pricer France, +46 733 979 333

Pricer AB är ett ledande globalt techföretag inom den snabbväxande marknaden för smart retail med digitala butikslösningar som både ökar butikers produktivitet och förhöjer köpupplevelsen. Genom digitala prisetiketter, avancerad teknik såsom optisk trådlös kommunikation och AI samt ständig innovation lägger Pricer grunden för kommunikation och effektivitet i butik. Bakom Pricers branschledande snabba, robusta och skalbara plattform som ständigt utvecklas med ny funktionalitet ligger 30 års branscherfarenhet. Pricer grundades i Sverige 1991 och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.pricer.com