Schiever installerar ESL-system i samtliga 74 stormarknader

Det franska detaljhandelsföretaget Groupe Schiever, som ingår i Auchan-koncernen, har beslutat att installera Pricers system för elektroniska hylletiketter (ESL) i samtliga 74 Atac stormarknader. De 20 första butikerna ska vara färdiginstallerade i slutet av året, och hela installationen ska vara slutförd vid utgången av 2011. Det totala ordervärdet är 45 MSEK.

– Schievers beslut är av stor betydelse för Pricer, särskilt med tanke på att kunden tidigare har installerat ESL från en annan leverantör i sina sju hypermarkets. Den franska detaljhandeln präglas av stark konkurrens och Schiever ville därför ha en mer aggressiv prissättningspolicy. Pricers snabba ESL-system som baseras på infraröd kommunikation var den bästa lösningen för deras behov, säger Fredrik Berglund, VD för Pricer.

– Vårt val föll på Pricers lösning. Pricers ESL-system har de bästa funktionerna för att kunna hantera Schievers prissättningspolicy och ge den bästa lagerinformationen på hyllkanten, säger Gilles Roux, IT- och organisationschef på Schiever.

Om Groupe Schiever

Groupe Schiever grundades 1871 i Avallon i Frankrike och består av självständiga butiker. Koncernens omsättning uppgick till 1,3 miljarder euro 2009. Groupe Schiever driver sju Auchan hypermarkets, 74 Atac stormarknader och Maximarché närbutiker. Vidare ingår restaurangkedjan Flunch, klädbutikskedjan Kiabi och gör-det-själv-butikerna Weldom.

Fredrik Berglund, CEO eller Harald Bauer, CFO, Pricer AB: 08-505 582 00

I egenskap av utgivare offentliggör Pricer AB enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden informationen i denna pressrelease. Informationen lämnades till medierna för offentliggörande onsdag, 8 september 2010 kl. 13:00.