Pricer nominerat i två kategorier vid "Retail Week Technology Awards 2013" i Storbritannien

Pricer, ledande leverantör av elektroniska hyllkantsetiketter, s.k. ESL-lösningar (Electronic Shelf Labels), meddelade idag att man nominerats i två kategorier vid prestigefyllda Retail Week Technology Awards i Storbritannien. Nomineringen gäller kategorierna "Store Technology of the Year" och "Project Implementation of the Year".

Pricer har nominerats efter att, via partnern Herbert Retail, framgångsrikt ha installerat en ESL-lösning baserad på grafiska e-pappersdisplayer hos Nisa Local’s i Shrewsbury i England. Nisa är Storbritanniens största medlemsägda organisation vars mål är att säkerställa att varje kund får högsta möjliga kvalitet på sin köpupplevelse. Det var inget svårt beslut för Nisa att välja Pricers världsledande ESL-lösning och göra sig av med den traditionella prismärkningen baserad på pappersetiketter. Nisa Local’s i Shrewsbury är den första närbutiken i Storbritannien som använder elektroniska hyllkantsetiketter.

Pricers ESL-lösningar ger både nöjdare kunder och högre lönsamhet för handlaren. Hos Nisa Local’s i Shrewsbury märkte man detta tydligt. Genom att skapa en bättre upplevelse för kunderna, genom bland annat QR-koder direkt på displayen, kunde butiken direkt se konkreta resultat. Butiken blev också mycket effektivare tack vare ESL-lösningens tillförlitlighet och användarvänlighet.

Genom att bli nominerat till Retail Week Technology Awards 2013, ansluter sig Pricer till några av världens största aktörer inom detaljhandelsbranschen. "Det är en fantastisk prestation att bara bli nominerad till finalen", säger Niclas Qvist, ansvarig för marknadsföring och partner management vid Pricer. "IT fortsätter att revolutionera detaljhandeln och fler och fler detaljhandelsföretag har fantastiska historier att berätta. Vi blev nominerade i hård konkurrens tack vare kvaliteten på våra produkter och tjänster."

Pricer är med i finalen i kategorierna "Store Technology of the Year" och "Project Implementation of the Year". En panel av experter kommer att utvärdera finalbidragen och vinnarna utses vid en ceremoni på London Hilton Hotel, Park Lane, den 19 juni.

För ytterligare information kontakta:
Niclas Qvist, Chef Marketing och Partner management tel. +33 1 6108 4020

I egenskap av utgivare offentliggör Pricer AB enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden informationen i denna pressrelease. Informationen lämnades till medierna för offentliggörande fredag, 12:e april 2013 kl. 14:30.

Med den mest kompletta ESL-lösningen har Pricer installationer i över 50 länder och den största andelen av världsmarknaden för ESL-system. På kundlistan återfinns många av världens främsta butikskedjor och några av de största detaljhandelskedjorna i Europa, Japan och USA. Pricer erbjuder, i samarbete med kvalificerade partners, en totalt integrerad lösning tillsammans med tilläggspro­dukter, applikationer och tjänster.

Pricer AB (publ) är noterat på Nordic Small Cap, OMX. För ytterligare information, besök gärna www.pricer.com.

Pricer AB (publ)                                                                    Hemsida: www.pricer.com
Västra Järnvägsgatan 7
                                                      Telefon: +46 8 505 582 00