Pricer installerar ESL-system hos Verizon-återförsäljare, The Cellular Connection

Cellular Connection, den största återförsäljaren av Verizon Wireless i den amerikanska Mellanvästern, installerar Pricers elektroniska hylletiketter (ESL) DotMatrix i alla sina butiker. Pricers grafiska hylletiketter kommer att finnas i 215 företagsägda butiker som säljer mobiltelefoner och andra tillbehör för trådlös kommunikation. Ordern är värd cirka 7 MSEK och installationerna väntas vara klara i slutet av 2011. Pricers partner MarginMate ansvarar för implementering och support.

– Vi är stolta över att den här amerikanska butikskedjan har valt oss. Det här är den första installationen utanför dagligvaruhandeln i USA. Det är också ett tecken på att övrig detaljhandel börjar inse vilket värde ESL-system har för företagens prissättningspolicy och marknadsföring, säger Charles Jackson, VD för Pricer.

– Att vi valde Pricers grafiska DotMatrix-etiketter berodde på att de är så flexibla, har låg energiförbrukning och är lätta att läsa från alla vinklar. Med DotMatrix-lösningen kan vi snabbt och effektivt visa och ändra produktinformation, priser och andra liknande uppgifter. Nu får vår personal tid att ägna sig mer åt kunderna, och våra butiker kommer att se ut och kännas som de branschledande butiker de är, säger Scott Moorehead, VD.

Cellular Connection finns på mer än 300 platser i 16 delstater. Cellular Connection grundades i Marion, i delstaten Indiana, 1991 av Steve och Phyllis Moorehead. Kedjans framgångar beror på att man satsar på att anställa kompetenta medarbetare som förstår vad kundservice innebär. För mediafrågor, kontakta Amanda Holley på +1.317.202.2280 x19 eller e-post amanda@dittoepr.com. Mer information om Cellular Connection finns på www.ecellularconnection.com. Där finns också adresser till alla butiker.

MarginMate är en systemintegratör med verksamhet i Nordamerika. Företaget erbjuder innovativ och modern teknik för prishantering i butiksmiljö med ESL-etiketter som visar pris- och produktinformation på hyllkanten med hjälp av ledande programvara och systemintegrering. Grundarna av MarginMate har lång erfarenhet av projektledning och teknikintegrering, och har satt ihop ett framgångsrikt team som erbjuder ändamålsenliga och kostnadseffektiva lösningar som möter detaljhandelns krav. För ytterligare information, kontakta MarginMate på info@marginmate.com

Charles Jackson, CEO eller Harald Bauer, CFO, Pricer AB: 08-505 582 00

I egenskap av utgivare offentliggör Pricer AB enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden informationen i denna pressrelease. Informationen lämnades till medierna för offentliggörande onsdag, 29 juli 2010 kl. 11:00.

Med den mest kompletta ESL-lösningen har Pricer cirka 5 400 installationer i över 40 länder och den största andelen av världsmarknaden för ESL-system. På kundlistan återfinns många av världens främsta butikskedjor och några av de största detaljhandelskedjorna i Europa, Japan och USA. Pricer erbjuder, i samarbete med kvalificerade partners, en totalt integrerad lösning tillsammans med tilläggspro­dukter, applikationer och tjänster.

Pricer AB (publ) är noterat på Nordic Small Cap, OMX. För ytterligare information, besök gärna www.pricer.com