Pricer får order i Spanien – Alimerka lägger order för 50 butiker värd 7 miljoner kronor

Den spanska stormarknadskedjan Alimerka tar genom ordern ett första steg mot att införa Pricers pris- och informationssystem i sina 173 stormarknader. Den inledande ordern gäller 50 butiker och är värd 7 miljoner kronor.

– Vi ser detta som ett styrketecken för vår lösning med elektroniska hyllkantsetiketter. Vi kan hjälpa handlarna att snabbt och kostnadseffektivt justera sina priser, vilket inte minst är viktigt med tanke på den svaga spanska ekonomin, säger Fredrik Berglund, VD för Pricer.

Alimerka har sin bas i provinsen Asturien i Spanien och har 173 medelstora stormarknader i provinsen Asturien och de autonoma regionerna Kastilien-Leon och Galicien. Kedjan har för avsikt att införa Pricers system i alla sina butiker i takt med att de uppgraderar sina butiker och öppnar nya.

Installationerna sker 2012.

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Berglund, VD på Pricer, tel. 08 – 505 582 00

I egenskap av utgivare offentliggör Pricer AB enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden informationen i denna pressrelease. Informationen lämnades till medierna för offentliggörande torsdag, 1:e mars 2012 kl. 13:00.

Med den mest kompletta ESL-lösningen har Pricer installationer i närmare 50 länder och den största andelen av världsmarknaden för ESL-system. På kundlistan återfinns många av världens främsta butikskedjor och några av de största detaljhandelskedjorna i Europa, Japan och USA. Pricer erbjuder, i samarbete med kvalificerade partners, en totalt integrerad lösning tillsammans med tilläggspro­dukter, applikationer och tjänster.

Pricer AB (publ) är noterat på Nordic Small Cap, OMX. För ytterligare information, besök gärna www.pricer.com.

Pricer AB (publ)                                                                                                                                                  Hemsida: www.pricer.com
Bergkällavägen 20-22
                                                                                                                                        Telefon: +46 8 505 582 00