Metro Cash & Carry i Frankrike installerar Pricers ESL

Metro Cash & Carry i Frankrike, en del av världens tredje största detaljhandelskedja, har valt att installera Pricers system för elektroniska hyllkantsetiketter (ESL). En första order omfattar 17 Cash & Carry butiker och ordersumman uppgår till 12 MSEK (1,7 MUSD). Installationerna sker under kvartal 2 och kvartal 3 2007.

Metro Cash & Carry Tyskland var den första stora detaljhandelskedja i världen som gjorde en ESL installation. Metro Cash & Carry i Frankrike har 84 butiker och under 2006 genomfördes pilotinstallationer av systemet.

– Metro Frankrike hade specifika marknadskrav och de ville vara säkra på att ESL-systemet uppfyllde deras behov, säger Jan Forssjö, VD för Pricer. Vi är stolta över att våra pilotinstallationer uppfyllde deras krav avseende bland annat lagerstatus och spårbarhet.

Frankrike är det andra land i ordningen där Metro har beslutat att installera ESL-system i sina butiker.
– Installationen i Frankrike pekar i riktning mot en omfattande automatisering och den planerar vi vara en del av, säger Jan Forssjö.

Metro Cash & Carry i Frankrike kommer att installera Pricers nya Continuum ESL-system.

Om Metro
Metrokoncernen har mer än 2 100 butiker i 30 länder och har cirka 250 000 anställda över världen. Företaget är uppdelat i fyra affärsområden, Cash & Carry, matbutiker, butiker för specialvaruhandel och varuhus, inriktade mot både företagskunder och konsumenter. Varumärken som Metro Cash & Carry, Real, Extra, Media Markt, Saturn och Galeria Kaufhof är välkända på marknaden.