Groupe BMR tecknar ramavtal med JRTech Solutions om Pricers digitala prisetiketter

Groupe BMR, en ledande kanadensisk byggvarukedja med 300 varuhus, rullar ut Pricers digitala hyllkantssystem i ytterligare 20 butiker. Under 2018 planeras installationer med ett totalt ordervärde på 2,2 miljoner kanadensiska dollar (motsvarande ca 15 miljoner kronor). Ytterligare omgångar med 20 butiksanläggningar förväntas följa under 2019 och 2020.

I samarbete med JRTech Solutions Inc., Kanadas ledande återförsäljare av Pricers elektroniska etiketter, har Groupe BMR installerat Pricers system i fler än 40 av sina butiker sedan 2010.

– Elektroniska etiketter är grundläggande för vår digitala strategi, förklarar Pierre Nolet, vice-president of development vid Groupe BMR. Vi är övertygade om att dessa investeringar kommer att hjälpa våra handlare i deras dagliga verksamhet, särskilt genom att optimera arbetsflödet för våra experter på butiksgolvet och göra det möjligt för dem att ge bättre service till kunderna eftersom risken för fel minimeras.

– BMR har en omfattande erfarenhet av system för digitala prisetiketter, säger Diego Mazzone, President och VD vid JRTech Solutions, från den inledande utvärderingen av teknologin, till implementeringen av avancerade lösningar som SmartFLASH för att förbättra lagerhållning och marknadsföring i butik.

Groupe BMR är idag den största användaren av system för elektroniska prisetiketter i Nordamerikas byggvaruhandel.

– Genom att vinna det här projektet, visar JRTech Solutions att Pricers elektroniska etikettsystem är den bästa lösningen för bygghandeln, säger Diego Mazzone.

– Bygg- och renoveringsmarknaden ändras fort, säger Charles Jackson, President Pricer Inc. Det här viktiga beslutet stödjer vår huvudinriktning och de investeringar vi har gjort i vår lösning under en lång tid.

Om Groupe BMR Inc.

Groupe BMR Inc. är ett dotterbolag till La Coop fédérée, som samlar 300 hemrenoveringscentra och järnhandelsbutiker i Quebec, Ontario, och kustprovinserna. Groupe BMR Inc. och dess medlemmar tjänar uppskattningsvis 1,2 miljarder kandensiska dollar i detaljvaruhandeln varje år och har nästan 8 000 anställda i varumärkets butiker. Groupe BMR Inc. utsågs till Company of the Year (Årets företag) vid 2017 års Les Mercuriades awards och är ledande i Quebec's renoveringsbransch, med verksamhet under namnen BMR, Unimat, Potvin & Bouchard, Agrizone, och La Shop. www.bmr.co

Om JRTech Solutions Inc.

JRTech Solutions Inc. är ett privatägt bolag, med huvudkontor i Montreal, Quebec. JRTech Solutions Inc. är den största distributören av Pricers elektroniska hyllkantsetiketter (ESL) i Kanada och har sedan 2009 varit delaktig i över 400 butiksinstallationer med Pricers ESL-teknologi. www.jrtechsolutions.ca