Castorama installerar Pricers elektroniska hyllkantsetiketter i ytterligare 30 butiker

Castorama har beslutat att installera Pricers system för elektroniska hyllkantsetiketter (ESL) i ytterligare 30 butiker. ESL-systemet ska levereras och installeras under 2011. Projektet är värt cirka 50 miljoner kronor för Pricer. Castorama har 102 butiker i Frankrike, varav 20 redan har utrustats med Pricers ESL-system.

– Utvidgningen av projektet under 2011 är det bästa beviset på att Pricers ESL-system är framgångsrikt och att implementeringen fungerar smidigt. Det visar också att ESL är lika lönsamt i gör-det-själv-butiker som i livsmedelsbutiker och att det är oerhört viktigt för dagens integrerade detaljhandelskedjor att ha central kontroll, säger Fredrik Berglund, VD för Pricer.

Om Castorama och Kingfisher
Castorama är en av de ledande gör-det-själv-kedjorna i Frankrike med 102 butiker runt om i landet och över 12 000 anställda. Castorama ingår i Kingfisher plc, Europas ledande och världens tredje största koncern inom gör-det-själv-segmentet med över 840 butiker i åtta länder i Europa och Asien. De största kedjorna är Castorama, Brico Dépôt, B&Q och Screwfix. Kingfisher har också en 50 procentig andel i ett samriskföretag i Turkiet med Koç Group samt en andel på 21 procent och ett strategiskt samarbete med Hornbach, Tysklands ledande gör-det-själv-kedja.

Fredrik Berglund, VD för Pricer AB: +46 8 505 582 00

I egenskap av utgivare offentliggör Pricer AB enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden informationen i denna pressrelease. Informationen lämnades till medierna för offentliggörande tisdag, 7:e december 2010 kl. 15:00.

Med den mest kompletta ESL-lösningen har Pricer installationer i över 40 länder och den största andelen av världsmarknaden för ESL-system. På kundlistan återfinns många av världens främsta butikskedjor och några av de största detaljhandelskedjorna i Europa, Japan och USA. Pricer erbjuder, i samarbete med kvalificerade partners, en totalt integrerad lösning tillsammans med tilläggspro­dukter, applikationer och tjänster.

Pricer AB (publ) är noterat på Nordic Small Cap, OMX. För ytterligare information, besök gärna www.pricer.com.

Pricer AB (publ)  Hemsida: www.pricer.com
Bergkällavägen 20-22  Telefon: +46 8 505 582 00